מדוע חשוב לדעת לנהל משברים?
ניהול משברים הוא תהליך של ניהול משבר, שהוא אירוע פתאומי ולעיתים לא צפוי המאיים על קיומו של ארגון. ניהול משברים כרוך במאמצים מתואמים של אנשים ומחלקות רבים בתוך ארגון. המטרה של ניהול משברים היא לצמצם את ההשפעה השלילית של המשבר על מחזיקי עניין ארגוניים ופרטיים כאחד.
ניתן להגדיר את המונח "משבר" כ"תקופה שבה אנשים נמצאים במתח ולחץ רגשי גדולים". משבר יכול להיות טבעי או מעשה ידי אדם, אבל תמיד יש לו השפעה שלילית על מי שנפגע ממנו. דוגמאות למשברים כוללות אסונות טבע, התקפות טרור, תאונות, החזרת מוצרים ומצבי חירום בבריאות הציבור.
מכיוון שאנו יודעים שמשברים יכולים להתרחש בכל עת ללא אזהרה, ארגונים צריכים לקיים תוכנית להתמודדות איתם לפני שהם
מבוא
משברים יכולים ללבוש צורות רבות: אסון טבע, החזרת מוצר, פרצת מידע. הם יכולים להיות גדולים בהיקף או קטנים. אבל לכולם יש דבר אחד במשותף: הם לא טובים לשורה התחתונה של החברה.
הצעד הראשון לניהול כל משבר הוא להבין את הסיבה לבעיה וכיצד היא תשפיע על העסק שלך. זה יעזור לך להחליט אילו צעדים עליך לנקוט ואילו משאבים ייתכן שתצטרך לגייס.
לאחר שקבעתם את סיבת המשבר והשפעתו הפוטנציאלית על העסק שלכם, הגיע הזמן לפעול במהירות. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לתקשר עם לקוחות שעלולים להיפגע מהמשבר, אך עדיין לא יודעים עליו.
תפקיד התקשורת עם בעלי עניין אחרים בתגובה למשברים וניהולם
לתקשורת יש תפקיד מכריע בניהול משבר. חיוני להיות מודע לאילו מסרים מועברים לבעלי עניין שונים וכיצד הם מועברים. כאשר מתרחש משבר, יש להעריך את ערוצי התקשורת ולבחון את הדיוק, העקביות והיעילות. תקשורת היא המפתח לכל משבר. ככל שיש לך יותר מידע, כך אתה מצויד יותר להתמודד איתו. חשוב לדעת מי אחראי על מה ומהם ערוצי התקשורת. חשוב גם לדעת איך לתקן משבר ואיך לא להחמיר אותו.
אסטרטגיית יצירת תוכן והפצה
חשוב שתהיה אסטרטגיה ליצירת תוכן והפצה על מנת לנהל משברים.
תוכנית תקשורת משבר צריכה לכלול סקירה של האופן שבו החברה תתקשר עם מחזיקי עניין ועובדים במהלך משבר. זה צריך לכלול גם מידע על איך לנהל ערוצי מדיה חברתית.
התוכנית צריכה לספק הנחיות כיצד לזהות ולהגיב לשמועות, מידע מוטעה או דיווחים כוזבים. זה צריך לכלול גם מידע על האופן שבו החברה תנהל את התקשורת עם לקוחות, ספקים, משקיעים, רגולטורים ובעלי עניין אחרים במהלך משבר.
אסטרטגיית יצירת התוכן הכרחית מכיוון שהיא עוזרת לחברה ליצור מסרים המתאימים לקהלים וערוצים שונים.