אחת הבעיות הידועות והנפוצות בישראל (כמובן חוץ מיוקר המחיה) אלו הפקקים הבלתי פוסקים בדרך לעבודה ובעצם לכל מקום. אם פעם היינו נתקלים בפקקים רק בדרך לעבודה הרי שהיום רוב שעות היום הכבישים מלאים ברכבים. ההתניידות שפעם היתה די חלקה, נהפכה לבלתי נסבלת ומורטת עצבים.החוויה המתישה שפעם היה נהוג לומר בבדיחות שהיא נחלתם של תל אביבים, נהפכה להיות בעיה כלל ארצית.
כתוצאה מכך,אנשים אולצו למצוא פתרונות יצירתיים להתנייד ביתר חופשיות.אחד הדרכים היא, נסיעה בתחבורה ציבורית. בחלק גדול מהמקרים עדיף יהיה לאדם לנסוע ברכבת או אוטובוס בדרך לעבודה שכן בכך יחסוך לעצמו עמידה בפקקים ויאפשר לו להגיע יותר רענן למחוז חפצו.
אך,גם פתרון זה אינו מושלם שכן ישנם לא מעט חסרונות בתחבורה ציבורית מהירה כלל שתהיי. אומנם בעזרת התחבורה ציבורית ניתן להגיע רעננים ואף לדלג על הפקקים באופן מסוים, אך בסופו של דבר הנך תלוי בה וכפוף אליה. למשל, אדם שיבחר להתנייד ברכבת יאלץ לתאם את לוח הזמנים שלו על פי לוח הזמנים של הרכבת ואף יצטרך לתאם פגישות או את שעות העבודה על פי זמנים אלו, ולא לדבר אם חלילה יאחר את הרכבת או האוטובוס ובכך כל יומו ישתנה ועלול להיפגע. בנוסף, ברוב המקרים ייתכן והאדם כלל לא יגיע קרוב למחוז חפצו ויצטרך ללכת קצת ברגל או להמשיך עם קו אוטובוס נוסף. בעיה נוספת שעשויה לצוץ (אם כי לא נפוצה כל כך)היא במקרים שהם יש שביתות למיניהם או עבודות וביטול קווים ברכבת ובאוטובוס.
פתרון נוסף שצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא נסיעה באופנוע. לא מעט אנשים פונים לחלופה זו ומעדיפים אותה על פני בחירה בפתרונות אחרים. נסיעה באופנוע נהפכה להיות נפוצה מאוד בישראל וניתן לראות את כבישי ישראל הן המהירים והן כבישים עירוניים מלאים ברוכבי אופנוע. רוב הרוכבים, מוצאים באופנוע את הפתרון האידיאלי לבעיית הפקקים. שכן מצד אחד הם אינם נדרשים לעמוד שעות בפקקים ויכולים להגיע לכל מקום די במהירות , ומצד שני, הם אינם תלויים ברכבת זו או אחרת ויכולים לנהל את שגרת יומם על פי רצונם החופשי.
אחת הבעיות שקיימת ברכיבה על אופנוע היא בעיית הבטיחות. ללא ספק, נסיעה על רכב דו גלגלי היא נסיעה הרבה יותר מהירה ויחד עם זו גם יותר מסוכנת. כמובן שעל כל אדם לשים לב לצורה ולדרך בה הוא נוהג, אך לעיתים ישנם מקרים שבהם הרוכב כלל לא אשם ובכל זאת הוא מעורב בתאונה. רוב ככל המחקרים הוכיחו שעל מנת להישמר כמה שיותר ולמזער את הנזק ככל הניתן חייב כל רוכב אופנוע להצטייד באביזרי מגן ככל האפשר. האביזרים הנפוצים ביותר הם חליפות המגן, כפפות מגן,מגני ברכיים ומרפקים ומעל כולם הקסדה.
על מנת לשמוע עוד פרטים נוספים בנושא של כיצד תוכל לשמור על החיים שלך בתור רוכב אופנוע וקסדה לאופנוע עליך לבדוק כאן: foxhead.co.il
אותם המחקרים הנ"ל, מוכיחים מעל לכל ספק כי חבישת קסדה בעת רכיבה היא לא פחות ממצילת חיים. המכה הקשה ביותר ואף המזיקה ביותר שיכולה להיגרם כתוצאה מתאונה היא בראשו של רוכב האופנוע.אי לכך, חבישת קסדה הופכת להיות קריטית בשמירה על חייו של הרוכב. לכן, אסור בתכלית האיסור לרכוב על אופנוע ללא קסדה שתגן על הראש ותציל חיים במקרה הצורך.
כמובן שלא לכל סוג רכיבה נשתמש באותה הקסדה, לכל סוג רכיבה ישנה את הקסדה המתאימה לה ביותר.לאדם הרוכב בתנאי שטח אקסטרים תינתן קסדה מסוימת ולעומת זאת לאדם הרוכב בכביש ראשי תינתן קסדה אחרת.בנוסף ישנן קסדות שיתאימו יותר לנשים וישנן כאלה שיתאמו יותר לגברים.מרכיב נוסף שאותו חשוב לקחת בחשבון בעת בחירת קסדה היא עניין הנוחות. הרוכב חייב לחבוש קסדה לאורך הנסיעה כולה ולכן חשוב מאוד להתאים את הקסדה לאדם גם מבחינת נוחות.
לסיכום, אין ספק שהשימוש באופנועים צובר תאוצה וגדל בשנים האחרונות.דבר זה הינו דבר מבורך אך יחד עם זו ידע כל רוכב כי עליו לשמור על ביטחות מקסימאלית, ולהצטייד בכל הציוד הנדרש לכך.